Новини

Автомобільне скло

Триплекс


Перший вид відноситься до тришарового скла, має назву Triplex. Технологією передбачено використання двох шарів скла, між якими знаходиться полімерна плівка з полівінілбутирального матеріалу.

Технологічний процес виготовлення відбувається на спеціальному устаткуванні, де склеювання шарів можливе завдяки впливу високих температур та тиску. Плівка, що вбудовується між двома склом, може мати різні відтінки або бути абсолютно прозорою. В результаті виходить монолітний лист скла, потрібного кольору.

Головною перевагою так званого триплексу є підвищена міцність. Навіть при ударі значної сили на склі залишається лише тріщина.
При цьому для ремонту не потрібно міняти скло повністю - дефект піддається локальному усуненню.

Триплекс дуже важко розбити на уламки, адже полімерна плівка утримує частинки навіть тріснутого скла. Завдяки таким властивостям, лобове скло автомобілів виготовляють саме з триплексу.
У деяких машинах високої цінової категорії з триплексу можуть бути виконані бічні стекла та скла заднього виду.

Сталініт


Другий вид скла, що використовуються при виробництві автомобілів, є сталініт або загартоване скло.
З назви зрозуміло, що технологія виробництва полягає у загартовуванні скла, а це надає йому особливої ​​міцності. Спочатку скляну заготовку обробляють термічно при температурі 650-680 градусів Цельсія, після чого миттєво та рівномірно обдувають потоком холодного повітря.

Таке скло витримує удари, але все-таки сталініт сильно поступається триплексу в міцності. Тому із загартованого скла виготовляють скла бічні та заднього вигляду.

Розбити такі стекла також досить важко, але при сильному ударі сталініт розлітається на дрібні уламки, величиною не більше 10 мм. Відповідно відновленню розфарбоване загартоване скло вже не підлягає.
Незважаючи на те, що сталініт вважається безпечним склом, його уламки можуть завдати серйозної травми пасажирам авто під час аварії.

Крім триплексу та сталініту існує ще кілька різновидів скла, які зустрічаються рідше:

Дуплекс є листом скла, з одного боку якого нанесений прозорий шар пластику. Нині зустріти таке скло дуже важко – дуплекс поступився своїм місцем міцнішому триплексу.

Теплопоглинаюче скло виробляють за допомогою введення у скляну масу оксиду заліза. В результаті виходить тоноване скло, що має здатність захищати від інфрачервоного випромінювання.

Багатошарове скло виготовляється за принципом склеювання декількох листів скла, між якими знаходяться прошарки полімерної плівки. Застосовуються в дорогих автомобілях з метою покращити тепло- та шумоізоляцію в салоні.